רוצה להיות חזק?! תשתה מרק:)

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

רוצה להיות חזק?! תשתה מרק:)

למה אני חסיד גדול של מרקים?!
רובנו לא צריכים שכנוע כדי לשתות מרק חם בחורף. יש משהו באוויר הקר יחד עם המרקהחם שנכנס ומלטף לנו את הבטן, שמרגיע ומספק אותנו.אני רוצה להגביר לכם את המוטיבציה לעשות את זה הרבה יותר!אז למה מרק כל כך טוב עבורנו?

מחקר מעניין שנחשפתי אליו לאחרונה השווה בין קבוצה ששתתה מרק לקבצוה שאכלה אתאותם כמות ירקות ועוף ושתתה את אותה כמות מים בנפרד. מסתבר שהקבוצה ששתתהאת המרק חשה הרבה יותר סיפוק, ותחושת השובע שלהם המשיכה כמעט פי 2 מהקבוצה שאכלה ושתתה בנפרד. כנראה שקיים איזשהו אפקט (עדיין לא ברור מהו) שונה ממזון רגיל.

היתרונות הנוספים של המרק הם הרבה יותר פרקטים, אבל זה לא פחות חשוב.דיברנו לא פעם על החשיבות של צריכת ירקות מגוונים, במנת מרק אחת אני יכול לאכול מגווןעשיר שלא אוכל במשך שבוע שלם.חוץ מזה, רבים מאיתנו מתקשים להתמיד באכילת כמויות מספקות של קיטניות, ירקות, ועליםי רוקים,מה לעשות… לא לכולם זה זורם.. ואנחנו גם צריכים להינות ממה שאנחנו אוכלים!לרבים מאיתנו יהיה הרבה יותר קל לאכול כמות מכובדת ועשירה של המוצרים הטוביםהאלו, שאם היו צריכים לאכול בנפרד, זה היה הרבה יותר מאתגר!זה נכון שחלק מהויטמינים נהרסים בחום, חשוב כל יום גם לאכול ירקות חיים. אבל אם אנחנו שואפים להעלות את % הירקות והמגוון שלהם בחיים שלנו זה בהחלט פיתרון טוב, יעיל ופרקטי.

לכל מי שמנסה לשמור על משקל מאוזן- המרק מכיל נפח גדול של מים! הנתון הזה חשובבמיוחד בכל מה שקשור לירידה במשקל, ככל הנראה נאכל כמות קטנה יותר (מבחינה קלורית) והמים של המרק שנמצאים בתוך הירקות בשילוב עם הסיבים יקנו לנו תחושת שובע.

אחרי שהתחתנתי התגלה לי חידוש, ניתן להקפיא מרקים! הם שומרים על טעם ומרקם מעולה,וגם הערכים התזונתיים של המרק נשמרים בצורה סבירה ביותר בזמן ההקפאה.שראיתי את אישתי האהובה עושה את זה בפעם הראשונה, זה היה נראה לי כמו מעשהשל אסקימוסים מאלסקה. לאט לאט התרגלתי והבנתי שזה פשוט יעיל!לא יקרה מצב שתפתחו את דלת המקפיא שלנו ולא יהיה שם מרק קפוא כזה או אחר,במנות אישיות או משפחתיות.קנו סיר גדול, חלקו את המרק למנות בגודל שימושי עבורכם ותקפיאו. יגיע היום שבו תחזרו מותשים, קופאים ומורעבים ובמקום להתחיל לנשנש, תפשירו את המרק, ותוך כמה דק' תהיהלכם ארוחה עשירה, מחממת ומזינה.


טיפים למרק בריא יותר:
לא צריך שמן חברים! בלי להתפשר על טעם, מרק יכול לצאת מעולה גם עם נוותר עלהשמן.
השתמשו במרק ככלי להכניס מגוון רחב של ירקות, במיוחד את אלו שקשה לכם לאכולחיים (קולורבי, שומר, גזר וכו')
בדקו היטב את התיבול והרטבים שלכם, לא פעם הם יכילו "הפתעות" כמו שמן, סוכר, וחומרים משמרים. החליפו אותם באותו דבר בדיוק, רק בגירסה הבריה ווהטבעית.
הוסיפו את העלים הירוקים לקראת סוף הבישול, ככה גם תשמרו על הערכים התזונתיים שלהם וגם תהנו מהטעם המופלא שלהם

חורף בריא!

Open chat
הודעה ב whatsapp